انواع کمپرسورهایSCREW

دو دسته مهم  کمپرسورهای اسکرو مارپیچ دوقلو و تک است. کمپرسور دوقلو به طور گسترده استفاده می شود و  سال های زیادی  تجربه عملیاتی دارد.  این نوع  در مقابل نوع رفت و برگشتی و گریز از مرکز به عنوان یک انتخاب استاندارد کمپرسورهای تبرید یک موقعیت را اشغال می کند.

کمپرسوراسکرو تک :

همانطور که از نام پیداست ، کمپرسور از مارپیچ تک و دو چرخ سیاره یا روتور دروازه تشکیل شده است. پیچ حلزونی در محفظه استوانه ای با پورت مکش در یک سر و دروازه تخلیه در انتهای دیگر همانطور که در شکل نشان داده شده است قرار دارد. مکش و فشرده سازی به عنوان پیچ و روتور دروازه تخلیه به دست آمده است. مناطق بالا و پایین فشار در محفظه سیلندر توسط روتور دروازه جدا شده است.

کمپرسوراسکرو دوقلو:

مقطعی از دو جفت از عناصر دورانی ، روتور نامیده می شود ، کمپرسور اسکرو با دو پروفایل مختلف در شکل نشان داده شده است. روتور نر در اینجا دارای چهار لوب و روتور ماده دارای شش آبگذر ، و این ترکیب تعداد لوب / آبگذرها رایج است. ترکیبات دیگر ، از جمله 3 / 5 و 5 / 7 گاهی اوقات در دسترس است.
برخی از قطرهای اسمی رایج روتور 125 ، 160 ، 200 ، 250 ، و 320 میلی متر است.اغلب سازندگان  دو یا سه طول روتور برای هر قطر روتور و برای شکست معمولا نسبت طول به قطر در یک محدوده از 1،12 به 1،70  ، را مشخص می کنند.